torsdag den 2. januar 2014

North Carolina (SKIFERIE)

Den 28. december tog vi tog North Carolina. Vi boede oppe i bjergene med Kristyanne's familie. Vi var omrking 16 personer i en stor hytte. Det var virkelig lækkert.
Vi stod på ski, tog til 'midnatstubing', besøgte de lokale butikker, og mødte amerikanske drenge, der var noget anderledes end dem, jeg er vant til. 
Alt i alt var det en virkelig fed oplevelse. Jeg er så glad for at min værtsfamilie gav mig chancen for at se noget af det 'køligere' US. 

Jeg undskylder for rodet med billederne, men når jeg lagde dem over, valgte blogspot at blande dem allesammen...

LAD BILLEDERNE TALE!

Så er vi ankommet.

Hytten.


Udsigt fra terassen.


Udsigt fra terassen. 

Kristyanne og Natalie der går tur ned ad bjerget.

Så er vi gået i gang med puslespillet.

Bjergene.

Tristen and Jamie.

Mere udsigt.

Familien slapper af.

Så går vi tur op til toppen af bjerget. Det var dagens motion. Hver morgen og eftermiddag var der gåture ned fra bjerget og op til bjerget.



Udsigt fra værelset.

Det tog 2 dage at færdiggøre puslespillet. 


Mit eget pulespil.


Jamie og jeg var konge og dronning over puslespillende. Vi var suveræn de bedste!

En af de lokale shops. 





Wrestling time! Vi brugte en af aftenerne på at wrestle. Jeg wrestlede Faith. Og Jamie var dommer. Hele familien stod så i en cirkel og hujede. Det var nu meget underholdende. 

Skitur



Nick med sine ski.


Min værtsfar i sin genkendelige jakke.

Min værtsmor, der slapper af efter en lang dags ståen på ski.

Nu er vi på restaurant og spise morgenmad. Da vi trådte en stirrede alle de lokale på os, som om vi var fra en anden planet. Bemærk bilen i baggrunden med græs på køleren.

Min morgenmad. Den var dog for større end forventet, så jeg endte med kun at spise pandekagerne og æggene.

Familien. Billedet her blev tydeligvis taget uden de vidste noget om det. Haha.

Den modsatte bordende.

Kristyanne and Jamie.

Mig på ski. Jeg nød virkelig at stå på ski. Jeg tog endda turen helt fra toppen af bjerget og hele vejen ned.

Ude foran 'restauranten'. Det var nu ikke helt som vi forventede. Men på hjemmesiden virkede den fin nok. Og det var den eneste restaurant, der var åben i byen. 



Vi fik mints inden vi gik ud af butikken. Amerikanernes mintbolsjer er anderledes end de danske.

Lau and me in the snow.

Hele flokken der stod på ski. Det var ikke alle i familien der tog med. Børnene var for små og havde aldrig prøvet det før, og så var der bedsteforældrene, der bare ikke var i stand til det.

Vi havde en konkurrence om, hvem der kunne færdiggøre der puslespil først. Jamie og jeg vandt selvfølgelig. Noget skal man jo få tiden til at gå med.

Min søster og jeg. Bemærk fyren i baggrunden ;-) Han var nu meget sød. 


I skilliften på vej op til toppen af bjerget.

Tristen og jeg.



Midnatstubing! De små stænger på toppen er mennesker, der skal til at race ned ad bakken. Der stod så fyre oppe på toppen og skubbede en, ellers gjorde man som mig og løb med tuben på maven og smed sig ud på banen, så jeg kunne få fart nok til at vinde kapløbet. Hver gang.

Efter to time. Vådt hår og kolde tæer. Det var sådan en, man sad i (eller kørte ned ad bjerget på maven af).

Så får vi spiller 'gæt og grimasser'. Jamie prøver vist at lære Tristen, hvordan det skal gøres.

Jamie om morgenen. "Katrine, Katrine! Take a photo of me standing like this!"

Udsigt til byen om aftenen fra terassen.

Billedet her er taget af Laura en af de aftener, vi sad ude på terassen i kulden og snakkede.

Billedet her er taget om natten, inden vi tog hjem. Fra min seng. Hvad siger i så folkens?"

. Jeg håber, jeg snart får sendt flere fra de andres kameraer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar