torsdag den 2. januar 2014

December in USA


Julen har i den grad været en anderledes oplevelse for mig, end det jeg er vant til. Det har til gengæld været en af de bedste jule, jeg nogensinde har haft. Jeg var syg hele ugen optil juleferien, men fik det heldigvis bedre. Jeg har fået SÅ mange pakker fra mine venner og familie både fra Florida og Danmark. 
Tak til Lotte, Sonja og Erik, mor og far, Cille og Emil, Marianne, Cille og Astrid, Niels, Sonja, Annette, Eva, Casper, onkel Jesper, farmor,  

Om morgenen vækkede min værtsmor mig og spurgte, om jeg ville med ud og løbe. Det sagde jeg naturligvis ja til. Men da jeg var syg hele skoleugen forinden, havde jeg ikke mulighed for at tage mine løbesko med hjem fra PE, så de var stadig i mit sports locker. Det endte så med at jeg cyklede 2-3 miles med hende rundt i kvarteret. Klokken var kun 8 om morgenen, og solen bagede. Det var så skønt. Vi kom forbi nogle heste, og alle folk vi mødte på turen, smilede venligt og sagde, ”Merry Christmas!”

Senere på eftermiddagen mødtes vi så med Joleen i The Avenues Mall, hvor vi shoppede julegaver. Super hyggeligt!
Da vi var færdige senere samme eftermiddag tog vi hjem til os. Som kom Ryan over og vi bagte alle sammen småkager. Og jeg fik bagt mine pebernødder. Der kom jeg virkelig i julestemning.

Dagen efter hentede Anna (Lauras kontaktperson) os om morgenen. Hun har besøg af hendes niece og nevø for tiden, og de var kommet helt fra Salt Lake City, Utah! 
Anna havde fuldt program hele dagen igennem. Først tog vi til St. Augustine på denne her helt fantastiske restaurant, Colombia. De havde ALT, hvad man kunne tænke sig af latinamerikansk og spansk mad. Sååå lækkert. Med dessert og det hele.
Bagefter havde hun købt billetter til St. Augustine historiske museum. Det var overhovedet ikke kedeligt (ikke sarkasme). Det var et superfedt show. Vi gik rundt i denne her landsby, og så var der skuespillere, der forklarede. Det var virkelig varmt, men vi kom lige fra restauranten, så det var helt okay.
Bagefter tog vi ud til Fountain Of Youth. Da spanierne kom til Amerika troede de, at de kunne finde en kilde, der bragte evig ungdom. Det var så blevet gjort til en attraktion med en park/museum. Vildt flotte omgivelser! Og der blev fyret kanoner af. Om aftenen tog vi til Nights Of Lights, som egentlig bare er, at der bliver tændt julelys over hele byen. Utrolig smukt. Hendes mand mødtes vi også med. Og vi fik is og aftensmad inde i St. Augustine by, alt i alt en suveræn dag.

Ellers gik de andre dage op til d. 24. December med at snakke med mine venner i Danmark, få sendt de sidste pakker (ja, det blev lidt sent) og være sammen med Noah, Ryan og Joleen.

D. 24. Var en forfærdelig dag! Forstå mig ikke forkert, jeg er glad for at alle mine venner i Danmark havde en god juleaften, men min startside på Facebook  var FYLDT med statusser, om hvor dejligt alle havde det. Og her i Florida skete der absolut ingenting. Jo om aftenen tog hele familien rundt i Mandarin og kiggede på julelys. Til jer, der har set ’Fars Fede Juleferie’, kan jeg blot sige, at det er et normalt syn herovre. Folk går heeelt amok.
Jeg fik Facetimet med min familie i Danmark juleaften, hvilket var utrolig hårdt, men det var også rart, at være en del af deres aften. Jeg ville nu alligevel give alt, for at kunne have været der. Danskerne forstår virkelig at fejre jul.

D. 25.  December stod vi op og åbnede gaver. Såååå mange gaver! Det var helt overvældende. Har ikke tænkt mig at gå i detaljer med, hvad jeg fik, for det er sikkert kedeligt. Men min værtsforældre var gavmilde, og i går ankom mine forældres pakke med en masse fantastiske gaver, og PENGE, som jeg altid kan bruge ;-)
Hele min værtsfamilie havde købt gaver til både Laura og jeg. Så sødt af dem alle! Selv i dag da vi ankom til North Carolina havde vores ”onkels” familie gaver med til os. Og vi har aldrig mødt dem før.
 VIDERE KATRINE. Okay, så fik vi så gæster. Tror vi var omkring 20! Venner, familie, kolleger og udvekslingsstudenter. VI var 4 udvekslingsstudenter i alt. Utrolig hyggeligt. VI havde en international jul med dansk, italiensk, polsk og spansk mad.
Om aftenen tog vi så hjem til Noah (sent) og var sammen… Hang ud… Virkelig god dag!

Kristyannes forældre har været i huset lige siden, og i dag ankom vi så til North Carolina efter 7 timers kørsel. Mærkelig at gå fra 30 grader C til 4 C!
Skiferietid! Det hører i alt om i næste indlæg. Jeg håber, I alle har haft en fantastisk jul sammen med dem, I holder af.

PICTURE TIME!

Dejlig at modtage

Sååå meget lakrids i ALLE mine pakker. Det er helt vildt!


Fik endelig mine Churros, da jeg var i St. Augustine med Anna, hendes børn og Laura.


Sasha and Anna

Det første museum vi besøgte i St. Augustine.

Hovedgaden i St. Augustine.

Det 'festområde' spanierne brugte, da de ankom til Amerika. De har i hvert fald prøvet at sætte noget lignende op.

En 50 år gammel 'biograf' der viste et lysshow over spaniernes rejse.

Fountain Of Youth

Det blæste noget.

Flot udsigt

Nights Of Lights med Anna og Laura i Old St. Augustine. Det var egentlig bare julelys over byen, som man kunne gå rundt og nyde.

Mere lys.

Vi kravlede op i træet. 

Julekagebagning i huset! Mine danske pebernødder og kagedekorering. 

Laura, Joleen, Ryan, Nick og mig!

Der blev spillet pool med væddemål om, hvem der skulle springe i poolen om aftenen. Det var nu ikke nogen straf, da det jo er Florida og altid mindst 20 grader...


En af de mange hyggebilleder jeg har modtaget fra min familie i løbet af december. De har været rigtig gode til at få mig til at føle, jeg var en del af den sædvanlige jul i hjemmet.

Vi mødte lige Santa på vores skating tur om aftenen. Nogle af naboerne havde dekoreret HELE deres have med julelys og figurer, så havde de lavet en sti igenne hele haven, man kunne følge.

Noni's fødselsdag. Dagen efter jul. Så vi fik bare fødselsdagskage fra dagen før. Dog med lys i! 

Pakke fra mor og far.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar