torsdag den 22. august 2013

USA, high school, nye venner - og AUSTRALIEN?!

NU sker der endelig noget. Jeg vil begynde at bruge bloggen meget oftere. Grunden til jeg ikke har været aktiv, har været pga. min skolestart. Jeg kan ligeså godt lægge ud med at sige, at mine kommaer er blevet en blanding af amerikanske og danske, så nu sidder de lidt tilfældigt. Skal til at slå over i de danske igen. Men jeg tænkte, at I gerne ville vide mere, så nu kommer det. Forreste kan i forvente et blogindlæg om ugen fremover. I er velkommen til at abonnere på min blog, hvilket I kan gøre i højre side. Så modtager I en mail, når jeg skriver et indlæg, og KUN når der er et nyt indlæg. Ingen spam.

Jeg skriver dette blogindlæg torsdag aften efter mange timers papirarbejde og lektier. Jeg begyndte i mandags. Der findes ikke ord, der kan beskrive, hvor kaotisk denne første uge er/har været.
Min high school har 3-4000 elever. Det er en af de bedste skoler i distriktet, men man kan virkelig mærke forskel på den offentlige økonomiske sektor i Danmark, sammenlignet med i Florida.
Min skoles budget eksisterer knap nok (overdrivelse fremmer forståelse).

Skolen er vildt vedligeholdt, stor og flot (ikke en dansk skole lever op til standarden), MEN de har ikke styr på noget som helst endnu. Det er virkelig mærkeligt. Jeg har først fået mit skema nu efter 4 dage, hvor jeg bare har rendt rundt til tilfældige klasser.
Men nu er det her altså!



Algerbra, spansk, amerikansk historie, AICE engelsk, idræt, kemi, idræt og psykolgi, er hvad jeg har valgt.

Jeg må indrømme, at niveauet ikke er særlig højt sammenlignet med 9. klasse. Men det er kun ud fra, hvad jeg har kunne dømme de første 4 dage.
Men nu er jeg blevet flyttet ind i nogle er college-klasserne. NU er der udfordring. Håber jeg klarer det.
Men jeg elsker den amerikanske school spirit. Der er skabe overalt, vi har alle slags sportshold. Og for ikke at tale om Florida! I love it here.
Her er altid varmt. Vi er lige hoppet ind i stormsæsonen, og den forsætter de næste 2 måneder. I dag gik jeg på vej til min næste klasse i strålende. 5 minutter efter jeg har fået sat mig, bliver der sagt over højtalerne at der er en tornado på vej, og at alle elever skal evakueres. Da vi er på vej hen i cafeteriet, er himlen sort og det begynder at stå ned i stænger. Vi snakker virkelig tung regn, der gjorde ondt på huden. Så sad vi ellers derinde i 1,5 time.

I går var jeg til møde på kontoret med inspektøren, fordi hun gerne ville møde udvekslingsstudenterne. Vi er 3 piger i alt. Jeg skal være sammen med den ene på lørdag, hvor vi skal mødes hos hende. Hun hedder Laura og er fra Spanien.

Derudover begynder jeg snart til fodbold!!! Glæder mig utrolig meget, til endelig at få gang i noget sport. Derudover har jeg 3 timers idræt hver dag :-)

High school-eleverne er så anderledes end de danske. De er mere barnlige, de er mere onde. De er langt mere åbne, og de er er sødere. Jeg har heldigvis kun mødt søde mennesker indtil videre. Den første dag var virkelig hård, fordi jeg ikke kendte nogen. Overhovedet. Men nu har jeg vendt mig til at møde søde mennesker, snakke med dem i halvanden og forlade dem igen. Og dem som ikke er i mine klasser, har jeg ikke set siden. det er en af ulemperne ved at gå på så stor en skole. Har mødt en virkelig sød pige som hedder Taylor, heldigvis har vi 3 klasser sammen. Men generelt har jeg bare mødt så mange nye mennesker, og de er så åbne, det er virkelig dejligt. Nogle gange (konstant) føler jeg, at jeg er med i en film,  så uvirkeligt er det hele.
Band practice

Color Guard! 

Næste indlæg kommer i morgen, og det vil handle om min værtsfamilie og nogle af de oplevelser jeg har haft indtil videre.
Jeg håber I andre har det ligeså godt. Sender jer varme solstråler fra Jacksonville ;-)

DESUDEN!!! Jeg skal måske til Australien! FIk nyheden i dag på skolen. Hvis jeg vil kan jeg komme med på klassetur til Europa (lidt af hvert), eller AUSTRALIEN. Skal høre mere i morgen, så I kan høre mere i næste blogindlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar