lørdag den 10. august 2013

NORWICH PREP. CAMP 2013


Hej alle. 

Nu har jeg været her i to uger, så det er vist på tide, at der kommer et indlæg. Dette indlæg skal handle om den forberedelsescamp, jeg var på i Northfield, Vermont. Vi (5-600 udvekslingsstudenter) boede på et kæmpe universitet. Jeg tænkte at en bunke billeder vil være bedst, da ord ikke kan beskrive, hvor fantatisk det var. Under hvert billede står en kort tekst, der beskriver, hvad der foregår.
Det var nogle af de bedste dage i mit liv, og det var en oplevelse, jeg aldrig vil glemme. Jeg har helt klart fået venner for livet.
I kan trykke på billedet for at se det i et større format. Derfra kan I gå videre ved hjælp af piletasten, men så kan I ikke læse teksten til billedet samtidig, hvilket jeg råder jer til :-)

1. Afrejse fra København. Farvel mor, far, Cille, Emil og supertante! Tak fordi du kom, Marianne! Jeg ved du læser det her :-)

2. Først til Island. 3 timer, det var hurtigt overstået med så mange søde udvekslingsstudenter!

3. Vores fly. Billedet er taget på Island.

4. Så til Boston Airport. 7 timer der skulle dræbes. Heldigvis sad jeg ved siden af to søde drenge!

5. Så en 3 timer lang tur i bus til Vermont. Den var hurtigt overstået med de her 3 fantatiske piger. (fra venstre: Nicoline, Caroline, Emma)

 
Boston by. Fantastisk udsigt hele vejen i bussen.

Mere af Boston by. Trods byens enorme størrelse, industri og indbyggertal var der stadig ufattelig mange grønne områder. Det var på alle måder en smuk by.

Så ankommer vi til Norwich University. Dette var indkørslen.

Vi blev modtaget af store flokke af udvekslingsstudenter fra hele verden. Det havde været fantatisk, hvis man ikke havde været vågen i 46 timer, hvilket var mit tilfælde.

Udsigten fra mit værelse.

Mere udsigt. Under den røde bro ses unge drenge under uddannelse til at komme i millitæret. Dette var deres sommercamp, hvor de fik mulighed for at opleve, hvad det vil sige at være soldat. Så vi var altså to store grupper på universitetet. Soldaterne og udvekslingsstudenterne.

Vores grønne areal, der var campens 'centrum'. 

Vores kæmpe kantine/giftshop/poolbordområdes-bygning.

Skønne Nicoline! Love you :-)

Mere af campus.

Her ser vi så et herligt poolbord...

Min bygning. Det var allerede her min skæbne, at jeg får et good year! 

Eleverne samles til parade og første assembly.

DENMARK

Assembly. Campens staff og returnees havde forberedt et show, der indledte vores år/camp.

June fra Thailand. Amazing girl!

Vi hygger os. Solen skinnede uafbrudt under hele opholdet. Et held når man havde pakket hele sin kuffert med sommertøj til sunny Florida.

Ice arena.

Vi fik english points, for hver gang en lærer sneg sig ind på os, og fangede os i at tale engelsk.

Gul skolebus som vi bl.a. blev transporteret rundt i. 

Skønne omgivelser.

Sawahdeeee! (goddag på thailandsk)

Mig, SARA OG JUNE :-) Sara var også fra Danmark. (June fra Thailand)

Campus. Endnu et grønt areal hvor vi kunne slappe af på plænen.

Mere fra campus. 

Volleyballturnering!


Vores kantine. Ved hvert måltid var der fyldt op med 500 sultne teenagere. Godt at kantinen var så KÆMPESTOR.


Vaskerummet. Milepæl i mit liv: Min første tøjvask!


Malene min skønne veninde i Nebraska!

Laura. Når året er slut, vil hun være indehaver af USA's mest charmerende accent! Slet ikke misundelig ;-) Super sød pige.

JUNE, SARA og mig :-)

På vej ned til kantinen. Forresten er der ikke tale om en tyk dame med hårnet, der klasker noget udefinebart stads på din tallerken. Vi snakker om kæmpe buffet hver morgen, middag og aften. Der var ALTING. Bagels, pizza, salatbar, bøf, frites, wraps, thaimad, suppe, kylling, dessert, isbar,  sodavand, iste, powerrade, lemonade, pandekager, cupcakes, frugt, you name it!

Sylvie and I. Lovely lady from the Netherlands.

GO EAGLES. Vi hepper på vores volleyhold, som var i finalen.

Min awesome engelsklærer fra Storbritanien. Ægte teamspirit fra Johns side af.

Stranden!


Smukke Caroline. Jeg savner hende allerede! Et held hun bor i lille Danmark :-) 

Nyder vores dag på stranden 

Seagull. En intern joke mellem Caroline og jeg. Vi kunne ikke huske, hvad en måge hed. Vi var enige om, det var noget med Sea-eagle. Så fandt vi på blandingen seagull, vi spurgte så vores lærer og fandt ud af, at det faktisk var seagull.

Vores is med cotton candy-smag. Den var lidt for sød til mig! 

Sara min skøre Vegas-pige!
Der var ikke meget strand over det. Faktisk, var det en sø. 
Haha.

Nicole til baseball-kampen!

fresh pop corn! Lara fra Berlin sidder i venstre hjørne. Supersød pige.

Sylvie med hendes seje skumfinger!


Søde Caroline igen!

Udsigten fra mit værelse om eftermiddagen. Det var simpelthen for varmt for drengene til at spille med trøje på. Det var da en skam.


Så er vi i Boston. Jeg undskylder for den mærkelige rækkefølge. Faktisk var Boston den første udflugt, men jeg kan ikke ændre på rækkefølgen, nu hvor billeder er blevet lagt op.


Caroline og jeg spiste på en meget speciel restaurant. Navnet var Dick's og man må sige det levede op til deres titel. Deres formål var at være så ubehøvlede som muligt, så der blev smidt med bestikket, man blev drillet, de gjorde det modsatte af hvad man sagde, og de gav deres kunder en sjov hat med et ondt citat på. Jeg fik 'I love America'. Hun kunne høre jeg ikke var fra staterne og valgte at gøre alle på restauranten opmærksom på dette. Det var en virkelig sjov oplevelse. Jeg slap billigt mht. citatet. Der var bl.a. en, der fik 'I stuff my bra so boys will notice me'

Jeg havde ingen idé om, hvad der foregik i baggrunden. Caroline begyndte bare at skraldgrine. I skulle have set min reaktion, da jeg så billedet efterfølgende.

Vi fik hummer og en lækker salat!


Vores menukort. Jamen hvorfor ikke, nu hvor hvor alt andet i USA er kæmpestort kan menukortet jo ligeså godt også være det! 

Vi sad lige ud til Boston Faneul Hall Market. En gade med gang i. 
 
Inden vi forlod restauranten spurgte Caro, om hun ikke også kunne få en hat. 'Naturligvis' svarede tjeneren, hvorefter hun foldede papirhatten og skrev ordet 'Slut'. 

Fanuel Hall Market stedet med en masse gademusikere/kunstnere. I baggrunden ses min yndlingsbutik (en af dem), Abercromibie and Fitch.

En kendt bygning vi tilfældigvis gik forbi. Folk omkring os tog billeder af den, så vi besluttede os for at gøre det samme.

Parken i Boston.


Newbury st. 
Den fedeste shoppegade i Boston.

Frozen Yogurt. Bedre en ægte is og hundrede gange sundere. Det eneste, vi behøvede at have dårlig samvitighed over, var de usunde toppings.

'
'Afslutningsbal'. Billedet er taget med blitz i et mørk sal med høj musik. Det er vores undskyldning for at lige noget, der er løgn.

Kæmpe fyrværkerishow. Det overgår alle mine nytårsaftener. Nogensinde. Det var så enormt.

Vores ting er pakket og der er kun får time til, vi siger farvel til hinanden. Jeg havde ikke troet det, men det var faktisk et utrolig følelsesladet farvel. Jeg græd mere, end da jeg skulle sige farvel til min familie. Men det var, fordi jeg vidste at jeg nok aldrig ser mine venner fra Thailand, Italien, Holland, Tyskland, Spanien, osv. igen. 




Alt i alt var det nogle fantastiske dage, som jeg vil kunne huske altid! Det EF gav os var ægte, fordi det bestod af oplevelser og nye venner fra hele verden. Og jeg kan ikke komme i tanke om noget, der skulle være bedre. Der kommer snart et indlæg om min værtsfamilie, som jeg ankom hos d. 3. august. Jeg ELSKER Jacksonville. Det er som at have hele USA samlet i en by. Vi kan køre ti minutter i bil og så er vi i down town Jax, der minder om en storby. 10 minutter så er du på den lækre strand, der er velegnet til surfing, ellers bor jeg i et super hyggeligt overklasse nabolag. Men alt dette vil I snart høre mere om ;-) Det vigtigste er, at jeg har det godt, og at jeg umuligt kunne være gladere. Jeg har allerde fået venner på min high school. Og sommerferien er ikke engang slut?
Jeg savner dog min familie og venner. Og det skal nok blive værre når alting begynder at blive til hverdag.

Vi ses! Jeg er superglad for alle jeres daglige beskeder. Det varmer. I er velkomne til at smide en kommentar, hvis det er.

2 kommentarer:

  1. Kæreste Katrine. Tak for billeder og indlæg. Skønt at mærke du har det godt. Jeg savnede dig i Esbjerg. Vi hyggede os var på Hjerting strand, Stryhn og fik store usunde is. Elsker dig højt min søde pige nyd dit amerikanske liv

    SvarSlet
  2. Hej Katrine,
    Det lyder som nogle store oplevelser du allerede har haft. Flotte billeder du har lagt ind her.
    Dejligt, at du bor ved en sød familie og at du allerede har fået venner på den nye high school inden du er startet.
    Jeg vil se frem til at læse om din værtsfamilie og følge dit år i USA
    Hav det godt!
    Knus Eva

    SvarSlet