lørdag den 31. august 2013

Jacksonville indtil videre / Jax so far (August)

Mit udvekslingsår har uden tvivl været helt igennem fantastisk indtil videre.
Min værtsfamilie og jeg har måske ikke vildt meget til fælles, og tog lidt tid før det gik op for mig, at jo er præcis det udveksling handler om. At opleve noget, der er anderledes.

Men min familie er så sjov, forstående og aktiv!

Jeg er, som I kunne læse i sidste indlæg, begyndt på Mandarin High. Jeg elsker det allerede. Alle de forskellige typer der er. Der er plads til alle (stort set).
Jeg tænkte, jeg lige ville smide nogle billeder ind med beskrivelser - igen, bare klik på dem og scroll videre, men husk at læse teksten under hvert billede! 

_____________________________________________________________________________________________


My exchange year has been completely amazing so far.

It took some time to get used to living with a whole new family, but then I realized how that's what the exchange program is all about. To experience something that's different.

But my family is really funny, understanding and active!


I've started on Mandarin High. I already love it. All the different personalities. How there's room enough to be yourself. 

I thought I would show some pictures of my time in Jax so far. Just click on them and scroll on. I was to lazy to write everything twice and since some of my family members aren't that good at speaking or understanding english, I thought that I should write in danish. It shouldn't be that hard to understand what's going on though...

På vej mod Jacksonville, FL fra Boston Logan Airport efter en fantastisk Camp


Jacksonville før landing.


Ankomst hos min værtsfamilie.



Band Camp med min værtssøster. Det var varmt at træne udenfor i varmen.


De (min v-familie) viste mig Town Center, som er en shoppeby i Jacksonville. De har alle de 'smarte' butikker. Abercrombie, Hollister, Urban Outfitters, en kæmpe Apple Store og alle de restauranter man kunne tænke sig. En hel BY med butikker.


Første aften i byen med mine værtssøskende.





Første aftens shopping!


St. Johns River. Vi er omringet af vand. Det er ligemeget, hvor du kører hen, så skal du krydse floden på en eller anden måde. Selv når vi bare skal i Wallmart. De har forresten ALLE butikker her. Byens befolkning er to-tre gange så stor som KBH.


Floden igen. Den er SÅ smuk. Jeg elsker den. Der er forresten også alligatorer, slanger og skildpadder. Har allerede set en skildpadde og en slange på min gade. Da jeg var ude og løbe den anden dag, kom der en påfugl gående. Haha.


Min første regn. Vi er lige gået en i stormsæsonen. På 5 minutter (overdriver ikke) kan det gå fra en skyfri sol til et tordende skybrud.


Hygger ved poolen.


Palmer og krydsende veje. Jeg elsker at køre i dette kryds. 


Alt lys forsvandt, og så stod det bare ned i to timer. Var det sket i Danmark, ville det nok være det værste skybrud i 50 år. Sidste år regnede det så meget at det gik en til brystet, hvis man gik de forkerte steder...


1. SKOLEDAG! Jeg var så forvirret og en smule nervøs. Skulle kun (ironi) stå op kl. 5.30.

Frozen Yogurt. IKKE-FEDENDE is. Nam.



Pooltid! Med Hans, Alex og Laura! Det var så hyggeligt. Desværre var det kun Lauras mor, der tog billeder af os, for ville ikke tage mit kamera med ved poolen.


Iiiiis! SÅ mange valgmuligheder. Har aldrig i mit liv oplevet noget lignende. Den smagte fantastisk forresten. Det var min værtsmor der holdte ind til siden på vej hjem fra lægen. De giver mig 9 vaccinationer, selvom jeg allerede har fået dem hjemme i Danmark inden jeg tog afsted. 


Floden :-)


Min første tur med skolebussen. De har en hel parkeringsplads, kun til skolebusserne der er 40 busser i alt.


Mandarin High School.




Jeg forstår ikke, hvorfor det bagerste hjul skal sidde så langt fremme?




Bandet optræder kl. 6 om morgenen. Skønt at stå op kl. 5, for at komme i skole før solen er stået op. (sarkasme)


Dette billede er taget før skolens pep rally. Lad mig fortælle jer folkens. Det var CRAZY. Alle sæsonens sportshold skulle repræsenteres. Vi var samlet halvdelen (2000), høj musik, dansk, hujen det var ultimativt! Alle på skolen var klædt i skolens farver. Vi var malet i ansigtet. 


Ude og bowler med en anden værtsfamilie. Det var super fedt! Det fedeste bowlingcenter ever. Man fik serveret mad, vi sad i store bløde sofaer, der blev spillet musik, der var bar og igennem bygning var der et kæmpe aflangt akvarium. Super fancy. 


Laura from Spain. Jeg har spansk i skolen forresten.


Baren i bowlingcenteret.


              
Dekoration med bobler i centeret.


Inden den første fodboldkamp.


Haha, de billeder man finder på ens telefon! Søde Jazmyn. En pige fra nabolaget.


Så er Mustangs i gang. Tribunen overfor er udeholdet. Derfor er den næsten tom. Vores tribune var fyldt med forældre, gamle elever og elever fra MHS. 




Generelt har jeg bare så mange uforglemmelige oplevelser. Indtil videre er det hver dag, der er fyldt med nye oplevelser! I dag har jeg mødt en masse mennesker og set min første slange. 
Min værtsfamilie viser mig så mange ting, der bare er helt normale for dem, men totalt fedt og nyt for mig. 
En meget anderledes ting for mig, er hvordan vi kan køre på vej hen eller hjem fra noget, og de så spørger om jeg er sulten eller tørstig. Så holder de bare ind til siden og kører gennem drive-in, og så forsætter vi ellers bare med vores drikke/mad. Du kan ikke køre 20 meter - igen jeg overdriver på ingen måde - uden at du passerer en fastfood restaurant (eller en almindelig restaurant). De har 7 Wallmarts, 7 Targets, 20 Walgreens, you name it. De har alt her i Jacksonville. Det er så overdrevent vildt. Du kan finde alt indenfor 10 minutter. 

Jeg håber I alle har det godt. I morgen skal jeg ud og shoppe med nogle veninder fra min skole, og mandag skal jeg være på stranden hele dagen, for vi har Labor Day, så skolen er lukket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar