lørdag den 28. september 2013

The Springs, Jetskiing, Surfing & The Beach

Hej Danmark :-)

Først! Jeg flytter snart hjem til en ny værtsfamilie, men jeg vil lige fortælle om nogle positive oplevelser inden. I må vente lidt med at høre om det,  fordi jeg ikke er flyttet endnu. Jeg har ikke lyst til, at min værtsfamilie skal læse om det herinde, inden jeg er flyttet... Siden kan nemt oversættes... 
Hint! Laura bliver min nye amerikanske/spanske søster (gå videre for at se Laura og hendes/min værtsfamilie)

Tænkte, jeg ville skrive lidt om nogle uforglemmelige oplevelser, jeg havde for 2 uger siden. Ja, jeg har ikke fået skrevet meget herinde, men jeg har bare så travlt, hvis jeg skal være ærlig.


The Springs

Som I kunne se i det sidste indlæg, så er jeg blevet gode veninder med en pige fra Spanien, Laura (og en masse andre selvfølgelig)...
Men hendes værtsfamilie inviterede mig med til The Springs længere nede i Florida en weekend. Det var en vildt fed oplevelse. Det var så tropisk, og naturen var slet ikke ødelagt af turisme, som man tit ser i Florida.
The Springs er nogle kilder under vandet, der kommer op nede fra undergrunden med helt rent (og koldt) vand. Der hvor vi tilbragte dagen, var der to grotter.

Jeg vil hellere smide billeder ind end at kede jer med en lang tekst. Husk, I kan klikke på billederne og så bare taste jer videre! Men læs teksten, da I får mere med.


Laura og jeg.


Puha. Ikke ligefrem beroligende at gå dette skilt i møde som det første! Det var nu helt okay.


The Springs. Helt klart vand.


Floridas natur. Bemærk hvor anderledes træerne er.


Paradis.


Lækkert vand!


Monkey style.

Den samlede familie. Vi mangler bare Rob.

Laura under vandet. Indgangen til kilden er på bunden i baggrunden! Der blev pumpet flere tusinde liter vand ud i minuttet, så der var en kratig modstrøm.


Vandring I "Junglen".

Så gik Laura og jeg lige på vandring.


En lille flod. Jeg må indrømme, her holdte jeg lidt ekstra øje med alligatorerne, haha.

Floridas palmer.


KVIKSAND. Små boblende sandkilder med køligt vand fra undergrunden.


Sandkilde. Vi vidste ikke det var kviksand. Lad os bare nøjes med at sige. Det fandt vi ud af.


Søde Laura. 


Junglen. Det er mærkeligt at bo i et klima, man normalt kun oplever, når man er på ferie sydpå.


Her prøvede jeg at nå at fange fuglen på billedet nedenunder. Billedet viser alligevel meget godt, hvordan omgivelserne var.


Hentede et billede på google, så I kan se, hvad I gik glip af.


Skating Næste Dag



Kommer snart til at bo på denne gade. 


Mit kommende hus i baggrunden. Det blå for enden bag ved Lauras hoved, haha!




Nick



Det er så hyggeligt!


Nick igen. Han er så rar. Lauras (og snart min) værtsbror. Han er 11 år.


Er ved at få styr på det!


Jetski!

I sidste weekend inviterede Taylors (en pige fra min health class) familie mig med på St. Johns River. Vi stod på jetski hele dagen. Hvis du har prøvet det før, ved du hvor fantastisk, det er. I sær når man bor i varmen! Det var ikke engang koldt at falde i vandet. Jeg skulle have været med dem på stranden i går, men er desværre syg. 


Taylor og jeg. Hendes far, bror og hans kæreste var desuden med. 

Blandede Oplevelser Siden Sidst. (Surfing, Stranden, Tilfældige Øjeblikke)

Har valgt ikke at lægge nogle billeder fra stranden ind med folk på, da vi var 3 familier, og jeg er ikke sikker på, om personerne er okay med bikini-billeder, der bliver lagt åbent ud på nettet.


En lille skildpadde jeg hurtigt tog et billede af. 


PAKKER FRA DANMARK! Tak Lotte, mor og far!!! Lakrids, Marabou og breve. Det varmede.


kom jeg endelig på stranden! Den er lidt anderledes i Florida.


The Sunshine State. 


Stranden. Vi surfede hele dagen! Det var så fedt. 



Så lækkert! Savnede virkelig noget kyst. 

Hov! Hvad laver det billede dog her? Ej, jeg kunne ikke lade vær. Når jeg får hjemve, kigger jeg altid på billeder. Jeg smiler altid, når jeg kommer til det her, far.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar