søndag den 17. november 2013

Visit from Washington & Penny Farm

Den 10. November kom min fars venner, Per og Lilli til Jacksonville. De bor normalt i Washington, men kom til Florida og kiggede så forbi.
Med sig havde de deres venner, Pinna og Terry. Vi tog til Clark's Fish Camp og St. Augustine. Det var virkelig rart at se dem, og få snakket lidt dansk.
Jeg håber, de får en god ferie i resten af Florida. Vedlægger nogle billeder, så I kan se lidt fra vores dag.

Clark's Fish Camp var utrolig. De havde utallige udstoppede dyr. Og levende alligatorer og tropiske fugle. Vi spiste udendørs, så vi havde udsigt ud over vandet.

Clark's Fish Camp


Pinna fortalte at restauranten har en ordning med Floridas zoologiske haver, at de kan få de døde dyr til dekoration.  De har i løbet af 30 år fået samlet mange spændende dyr sammen.



På overladen af vandet kan man skimte rygsøjlen af en alligator i baggrunden.

Der var et akvarium ved indgangen.

Jo mere man så sig omkring, bemærkede man detaljerne og alle de små dyr, der gemte sig overalt.

Udsigten fra vores bord.

Et lille glimt af vores menukort. Laura og jeg bestilite stegt kænguru og catfish, som vi delte. Lilli fik bl.a. frølår og vi fik alle stegt alligatorhale til forret. Det var virkelig lækkert. Lidt ligesom kylling. 

Endnu et glimt fra søen vi kunne sidde og nyde, i mens vi spiste.

Indgangen til restauranten var flot dekoreret.

St. Augustine

Efter vi havde spist, satte vi kurs mod St. Augustine. Amerikas ældste by, som er lokaliseret ca. 45 fra Jacksonville.

Det var flot natur, vi kørte forbi på vejen til St. Augustine.
Hovedgaden i St. Augustine. Man kunne sagtens fornemme at Spanierne har haft deres præg på denne by.

Husene havde deres specielle udseende.

I baggrunden ses det gamle fort. Vi gik ikke derind, men vi kørte forbi vandet. 

Der var mange specialbutikker. 

Jeg mener dette var en af kirkerne. Ellers var det et universitet. Jeg er lidt i tvivl.

Hovedgaden igen.

The beach 

(Stranden)



Bagefter kørte vi ud til vandet og duftede Atlanterhavet, og jeg fik vinket godaften til mine forældre på den anden side. 

Terry ved vandet.


Pinna, Per og Terry.

Smukke Laura.

Lilli, Pinna, Per og Terry.

Jeg vil lige tillade mig at prale over mine fotografiske evner.

Min spanske søster og jeg.

Vil slutte af med at takke Per, Lilli, Pinna, Per og Laura for en super god dag i godt selskab. Jeg nød at se dem igen, og jeg ser frem til at besøge Per og Lilli i Washington til sommer.


2 kommentarer:

  1. Hej Katrine,
    Det er dejligt at kunne følge med og se at du nyder dit år i Florida!
    Vi skrives ved.
    Knus
    Eva

    SvarSlet
  2. skønne skønne billeder hvor er det dejligt at du oplever så meget

    SvarSlet