mandag den 4. november 2013

Update! (NEW FAMILY, FRIENDS, SOFTBALL)

Jeg ved det godt!! Jeg har været meget inaktiv på det seneste.
Men i det her tilfælde er intet nyt heldigvis godt nyt.

Jeg flyttede familie for godt og vel halvanden måned siden. Jeg trives utrolig godt i min nye familie.

Min værtsfamilie består af Kristyanne, Rob, Laura og Nickolas.

Laura er også udvekslingsstudent fra Spanien, og vi deler værelse - uden problemer! Jeg blev venner med hende allerede fra begyndelsen af skoleåret, og da vi så begyndte at ses efter skole, mødte jeg naturligvis også hendes familie. Da jeg fortalte om min situation, tilbød de at tage mig ind i deres hjem.

Kristyanne er min værtsmor - utrolig sød! Hun er high school-lærer på en anden high school, end den vi går på.

Rob/Robin arbejder med biler for Toyota. Han er så afslappet og rolig, hvilket man godt kan have brug for tit, fordi der altid er pakket program.

Nickolas er en almindelig 11-årig dreng. Han går til karate og er mere intelligent end de fleste på hans alder. Vi laver ikke utrolig meget med ham, fordi han for det meste bare spiller computer eller video games. Men han er høflig og vi kommer godt ud af det sammen.

OKAY! Nu har I fået de nødvendige informationer. Jeg er SÅ glad for min nye familie. Jeg kan lave så mange flere ting nu. Jeg har haft utrolig mange fede oplevelser, og vil nu prøve at fortælle jer om dem!
_________________________________________________________________________________

Billeder af lidt af hvert

Skolen

Vejene. Bliver altid kørt. Alting ligger så langt væk...

Florida.

Mine to søde hunde. Den lille hedder Chico. Den store Great Dane hedder Bella.

Laura, hun bokser lige på vores pude.

På vej op i træhuset. Rob byggede det til vores lillebror for nogle år siden. De er virkelig stort og har endda en rutsjebane!

På gyngen i haven. 

Vores baghave.

Vores papegøje,  Yo Yo. Den kan snakke.
Ja, han er ægte!
- Han er ligesom en hund. Han skrapper op ligeså snart, der kommer nogle ved døren. Det er så sødt. Og den kan gø. 

Lauras longboard, som vi har malet. Temaet er Florida.

Jacksonville, ca. 20 minutter fra hvor vi bor.























St. Johns River. Om aftenen lyser broen op. På denne strækning har de alene 7 (store) broer.
Vi gik langs vandet. Vi kunne se delfiner på floden. Der var er live band, der optrådte, så vi havde også musik.




Det her kunne jeg nemt vende mig til.

Der var biker festival, i mens vi var der. Min værtsfars motorcykel var med i konkurrencen.
Det her billede er taget fra det største bibliotek, jeg nogensinde har set. Udover det i København...



Min værtsmor tog mig til denne lille bogbutik. Det var virkelig fedt. Det var brugte billige bøger, men der var så mange, og det var så stort. Jeg farede vildt. Jeg gik lidt i panik, for jeg kunne gå i 5 minutter uden at møde et menneske. Men jeg fandt da ud af butikken igen. Det endte med, at vi bare måtte mødes udenfor.




Pep Rally 


På dagen inden en stor amerikansk fodboldkamp bliver alle juniors and seniors kaldt ned i hallen. Så har vi pep rally. Alle sportshold bliver præsenteret og hvert hold laver et 'show'. Så står alle andre ellers bare og klapper. Jeg spiller softball, men vores sæson er først lige begyndt.

Pludselig gik lyet ud. Så begyndte 'Thriller' by Michael Jackson at spille. Så begyndte en masse 'zombier' at bevæge sig ud på gulvet og danse den berømte dans.

Spirit day


Jamie, Taylor og jeg. Vi fik fri i idræt. Man fik 'priser' for at været klædt på med skolens farver. 

Det var en virkelig hyggelig dag. Vi havde spirit day, altså udklædning, så paraden og derudover også pep rally, så der var stort set ingen undervisning tilbage.

Idræt er anderledes herovre. Opvarmningen foresgår sådan at flere klasser mødes i hallen. Så gennemgår en lærer øvelserne og udstræk. Vi står alle i et bestemt mønster. Så jeg har en bestemt plads på gulvet, jeg skal stå på hver gang. Og så laver alle de samme kedelige ting. Hver gang. Jeg har 3 timers idræt hveranden dag... Men bagefter opvarmning varierer det heldigvis med, hvad vi laver.

Homecoming-parade


Så begynder paraden alle på billederne er elever. Det var til ære for ballet (homecoming), der foregik næste dag. Det skal der nok også komme et indlæg om.

GO MUSTANGS

Alle vognene var smukt dekorerede. 

Her er så min club... De havde ikke engang et dansk flag, så var lidt muggen til det næste møde - haha.

Og til sidst i paraden var der heste. Det tog ca. 30 minutter magtede bare ikke at tage flere billeder, da det var det samme...

Homecoming Game - Vi tabte


Taylor, mig og Laura tog til kampen sammen og mødtes med nogle andre veninder. (AJ, Taylor og tvillingerne). Bagefter tog vi hjem til Taylor og sov. Det var super hyggeligt!


Bandet spiller skolens sang, den første spiller løber igennem det store banner og ud gennem røgen løber holdets spillere. Det er mere formelt end til de danske fodboldkampe...

I baggrunden ses forskellige boder. En kamp varer 2-3 timer, så vi gik lidt rundt.

Taylor Croft. Har så mange veninder, der hedder Taylor, så det er virkelig forvirrende!


Zoo med Anna

Anna er Lauras kontaktperson fra AFS. Efter vi kom hjem fra Taylors hus om morgenen, tog vi med hende.  Hun inviterede os ind i byen og bagefter tog vi på en italiensk restaurant. Bagefter tog vi med hende og hendes børn i zoologisk have. Det va vildt hyggeligt - og mega godt vejr! Det her var på dagen til homecoming - vi var da ligeglade :-) 

Se lige den slange. Den stirrede helt vildt. De havde alle dyr. De samme som i København. Det var bare opdelt efter kontinenter.



Hello Mr. Giraf!

Smukke papegøjer. De tropiske fugle kunne man gå frit rundt omkring.

Flamingoer.


Mathew, Laura, mig og Sasha

Venner


I kano ved Nathans hus! Såååå hyggeligt. En mega god dag :-) 

Dagen efter fest tog vi på McDonalds. Vi mødtes med de 8 andre drenge. En af de store fodboldspillere synes, det ville være sjovt at prøve rutsjebane (en spiral hvor du rutsjer inde i et rør). Lad os bare nøjes med at sige, han nær havde væltet hele tårnet/legepladsen.

Ryan og Ryan. Hvorfor har alle det samme navn herovre?

Laura. Vi står tit på longboards om aftenen. Så sætter vi os nogle gange ned og snakker om alting.



Vil slutte af med et solskinsbillede. Taget på vej hjem fra skole i dag i 28 grader. Jeg håber, I får hygget jer derhjemme i kulden! ;-)




I weekenden får jeg besøg af Per og Lilli. (OPTUR) 

Der kommer snart et indlæg om homecoming (et bal, ligesom prom). Plus et blodigt indlæg om min halloween.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar